pixel

Τρία hot ψηφιακά trends στη βιομηχανία του τουρισμού

Facebook
Email
LinkedIn

Η τουριστική βιομηχανία εξελίσσεται συνεχώς καθώς αναπτύσσεται νέα ψηφιακή τεχνολογία. Σε αυτό το άρθρο, θα διερευνήσουμε μερικές από τις ψηφιακές τάσεις που θα είναι οι πιο σημαντικές στον κλάδο, στη διάρκεια του επόμενου έτους: από την εικονική πραγματικότητα, η οποία αλλάζει τη διαδικασία κρατήσεων, στην επαυξημένη πραγματικότητα, η οποία ενισχύει την προσωπική εμπειρία, στην τεχνητή νοημοσύνη, η οποία αλλάζει ριζικά την εξυπηρέτηση πελατών.

Τρία hot ψηφιακά trends στην τουριστική βιομηχανία

Κάθε χρόνο, ορισμένες βασικές τάσεις εμφανίζονται στον κλάδο του τουρισμού, συμβάλλοντας στη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών, αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι κάνουν κράτηση για το ταξίδι τους ή κάνουν τις εσωτερικές διαδικασίες πιο γρήγορες, πιο απλές ή πιο ακριβείς.

1. Εικονική πραγματικότητα (VR)

Η εικονική πραγματικότητα υπήρξε μια από τις κυρίαρχες τεχνολογικές τάσεις γενικά τα τελευταία χρόνια, με τα ακουστικά VR να εμφανίζονται ως βασικό καταναλωτικό προϊόν. Παρόλο που τα οφέλη της εικονικής πραγματικότητας έχουν ήδη διερευνηθεί στον τουριστικό κλάδο, αυτή είναι μια τάση που το πιθανότερο είναι ότι θα συνεχιστεί και στο μέλλον.

Ουσιαστικά, η εικονική πραγματικότητα είναι μια τεχνολογία, η οποία χρησιμεύει ώστε οι χρήστες να αισθάνονται σαν να είναι φυσικά παρόντες σε ένα ψηφιακά δημιουργημένο περιβάλλον. Αυτό σημαίνει ότι ο χρήστης έχει τη δυνατότητα, να αλλάξει το περιβάλλον στο οποίο βρίσκεται, επιτρέποντάς του να βιώσει διαφορετικά, αξιοθέατα και ήχους.

Είναι εύκολο να αντιληφθούμε πώς αυτή η ψηφιακή τάση δύναται να προσελκύσει τον ξενοδοχειακό κλάδο, δεδομένου ότι οι πελάτες τείνουν να απαιτούν πολλές πληροφορίες πριν κάνουν κράτηση για διακοπές ή δωμάτιο σε ξενοδοχείο. Μέσω της χρήσης της εικονικής πραγματικότητας, οι ταξιδιωτικές εταιρείες μπορούν να βοηθήσουν τους πιθανούς πελάτες να αντιληφθούν αποτελεσματικότερα το περιβάλλον του ξενοδοχείου ή ακόμη και τα κοντινά αξιοθέατα, προτού δεσμευτούν.

Βλέπουμε ήδη ολοένα και περισσότερο την υιοθέτηση των δυνατοτήτων VR στον ταξιδιωτικό κλάδο. Για παράδειγμα, ορισμένες ταξιδιωτικές εταιρείες χρησιμοποιούν ήδη ταξιδιωτικές εμπειρίες εικονικής πραγματικότητας για να επιτρέψουν στους ανθρώπους να βιώσουν πτυχές των μελλοντικών διακοπών τους, όπως ένα ταξίδι σε ένα διάσημο αξιοθέατο, χρησιμοποιώντας ακουστικά VR και βίντεο 360.

Εν τω μεταξύ, άλλοι ιστότοποι κρατήσεων ξενοδοχείων εκμεταλλεύονται τη δυνατότητα να επιτρέπουν στους χρήστες να χρησιμοποιούν τεχνολογία VR, για να εξερευνήσουν εικονικές αναπαραστάσεις δωματίων ξενοδοχείου. Αυτό σημαίνει ότι, αντί να διαβάζουν απλώς περιγραφές, οι πελάτες θα είναι όλο και περισσότερο σε θέση να βιώσουν την εμπειρία των δωματίων του ξενοδοχείου, προτού ακόμη κάνουν κράτηση.

Πρόσφατα, τα ξενοδοχεία ξεκίνησαν να προσφέρουν ολόκληρες διαδικασίες κράτησης που πραγματοποιούνται μέσω ακουστικών εικονικής πραγματικότητας. Αυτό θα μπορούσε ενδεχομένως να χρησιμοποιηθεί για να επιτρέψει στους επισκέπτες να βιώσουν απρόσκοπτα την εμπειρία του ξενοδοχείου, τοπικά αξιοθέατα και στη συνέχεια να κάνουν κράτηση δωματίου, όλα από το ίδιο βασικό σύνολο μενού.

2. Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR)

Μια άλλη αναδυόμενη τάση στη διαχείριση του τουρισμού, που σχετίζεται στενά με την εικονική πραγματικότητα, είναι αυτή της επαυξημένης πραγματικότητας. Σε αντίθεση με το VR, η βασική ιδέα πίσω από το AR είναι η χρήση ψηφιακής τεχνολογίας για να διαμορφώσει την εμπειρία του περιβάλλοντος του χρήστη, πράγμα που σημαίνει ότι, όταν προβάλλεται μέσω μιας συμβατής με AR συσκευής, βελτιώνονται κατά κάποιο τρόπο.

Ένα από τα πιο γνωστά παραδείγματα επαυξημένης πραγματικότητας μέχρι στιγμής ήταν το παιχνίδι Pokemon Go, το οποίο επέτρεψε στους ανθρώπους να εξερευνήσουν πραγματικές τοποθεσίες και να δουν και να συλλέξουν χαρακτήρες Pokemon σε αυτές τις τοποθεσίες, μέσω του smartphone τους. Η ίδια τεχνολογία χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο από ταξιδιωτικές εταιρείες, ενισχύοντας την ταξιδιωτική εμπειρία.

Η επαυξημένη πραγματικότητα είναι ιδιαίτερα ελκυστική για όσους δραστηριοποιούνται στον τουριστικό κλάδο, διότι παρέχει τη δυνατότητα ενίσχυσης του περιβάλλοντος μέσω της τεχνολογίας. Αυτό σημαίνει ότι, για παράδειγμα, το περιβάλλον μπορεί να γίνει διαδραστικό και οι πληροφορίες μπορούν να παρουσιαστούν όταν κρίνονται σχετικές.

Η τεχνολογία αυτή χρησιμοποιείται ήδη στην τουριστική βιομηχανία. Μεταξύ των υπαρχόντων παραδειγμάτων AR σε ξενοδοχεία είναι χάρτες τοίχων οι οποίοι, όταν προβάλλονται μέσω μιας εφαρμογής smartphone, παρέχουν στους χρήστες περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα τοπικά αξιοθέατα και πώς να φτάσουν εκεί. Άλλοι χρησιμοποιούν παιχνίδια AR για να βελτιώσουν τη διαμονή των επισκεπτών στο ξενοδοχείο τους.

Πράγματι, το gamification είναι ένα από τα βασικά οφέλη της επαυξημένης πραγματικότητας και μέσα στον τουριστικό κλάδο, υπάρχει τεράστιο δυναμικό. Για παράδειγμα, το AR μπορεί να επιτρέψει στους επισκέπτες του ξενοδοχείου να τραβήξουν φωτογραφίες μαζί με διάσημους ανθρώπους ή διάσημους χαρακτήρες. Επίσης, θα μπορούσε να επιτρέψει στους επισκέπτες να διακοσμήσουν ένα δωμάτιο ξενοδοχείου.

Επιπλέον, η επαυξημένη πραγματικότητα έχει την ικανότητα να βελτιώσει το περιβάλλον έξω από το ξενοδοχείο. Αυτό, θα μπορούσε να επιτρέψει στους επισκέπτες να κατευθύνουν το τηλέφωνό τους σε ένα εστιατόριο για να βρουν κριτικές, ή σε ένα κτίριο και να  δουν πώς φαινόταν πριν από πολλά χρόνια, κάτι που μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμο όταν βλέπει κανείς ερείπια ή παλαιότερα αξιοθέατα.

3. Τεχνητή νοημοσύνη (AI)

Τέλος, μια άλλη βασική τάση που θα συνεχίσει να εμφανίζεται στη βιομηχανία ταξιδιών και τουρισμού είναι η χρήση τεχνητής νοημοσύνης. Με απλά λόγια, εννοούμε τη χρήση των υπολογιστών για να εκτελέσουν ό, τι παραδοσιακά θεωρούνταν ως ανθρώπινα καθήκοντα, επειδή απαιτούσαν έξυπνες αλληλεπιδράσεις ή ικανότητα μάθησης.

Αυτό είναι πλέον εφικτό, επειδή η πρόοδος στην τεχνολογία, σε συνδυασμό με τον αυξημένο αριθμό δεδομένων που διατηρούν οι εταιρείες, σημαίνει ότι η τεχνολογία υπολογιστών μπορεί τώρα να προσαρμοστεί σε μεμονωμένους πελάτες και καταστάσεις. Στον επιχειρηματικό κόσμο, η AI ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένη στην παροχή εξυπηρέτησης πελατών, κάτι το οποίο θα συνεχίσει να αυξάνεται.

Η εξυπηρέτηση πελατών είναι ύψιστης σημασίας στα ξενοδοχεία και αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους η AI είναι τόσο ελκυστική. Όταν χρησιμοποιείται αποτελεσματικά, επιτρέπει στις εταιρείες να παρέχουν γρήγορους χρόνους απόκρισης, ανά πάσα στιγμή της ημέρας, επειδή δεν εξαρτάται από το προσωπικό που παρευρίσκεται εκείνη τη στιγμή.

Μέχρι σήμερα, η κύρια χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην τουριστική βιομηχανία ήταν με τα chatbots και τα άμεσα μηνύματα. Όταν χρησιμοποιείται με αυτόν τον τρόπο, το AI είναι σε θέση να απαντά σε απλές ερωτήσεις και ερωτήματα από πελάτες σχεδόν στιγμιαία. Η τεχνολογία Chatbot βελτιώνεται επίσης με την πάροδο του χρόνου, καθώς ουσιαστικά «μαθαίνει» από τις αλληλεπιδράσεις.

Ωστόσο, ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης δεν τελειώνει εκεί. Ήδη, βλέπουμε την τεχνολογία να χρησιμοποιείται για την γρήγορη ανάλυση μεγάλων ποσοτήτων δεδομένων, ενώ εταιρείες όπως η Hilton έχουν ήδη αρχίσει να πειραματίζονται με τεχνητά έξυπνα ρομπότ, τα οποία είναι σε θέση να παρέχουν οδηγίες και άλλες τουριστικές πληροφορίες, ως απάντηση στην ανθρώπινη ομιλία. Οι δυνατότητες με AI είναι σχεδόν απεριόριστες και περιμένουμε να δούμε πολύ περισσότερα στο μέλλον.

Διαβάστε επίσης