pixel

TikTok για επιχειρήσεις : Οδηγός για αρχάριους

Facebook
Email
LinkedIn

Η χρήση του TikTok για επαγγελματικούς σκοπούς φαίνεται ακόμα λίγο μετέωρη για κάποιους ανθρώπους λόγω του χρόνου που βρίσκεται «εν ζωή» η πλατφόρμα. Ωστόσο η φιλική ως προς τα βίντεο πλατφόρμα έχει προσελκύσει ήδη έναν πολύ μεγάλο αριθμό χρηστών.

Γιατί πρέπει να βάλετε στην επιχείρησή σας το TikTok;

Το TikTok προσέλκυσε περισσότερο από ένα δισεκατομμύριο χρήστες παγκοσμίως από την κυκλοφορία του το 2016! Η εφαρμογή είχε 850 εκατομμύρια downloads μόνο το 2020. Ανέβηκε γρήγορα στα ranks στη στρατηγική Marketing πολλών εταιριών σε όλο τον κόσμο εξαιτίας της μεγάλης βάσης χρηστών και της ποικιλομορφίας των ηλικιών.

Σπουδαία στατιστικά για τους πελάτες

Το TikTok έχει βελτιωθεί και επιτρέπει στους επαγγελματικούς λογαριασμούς να χρησιμοποιούν στο έπακρο την πλατφόρμα. Ως ένα brand ή δημιουργός περιεχομένου αποκτάτε πρόσβαση σε μία πληθώρα στατιστικών και μετρήσεων σχετικά με τη δουλειά σας στην εφαρμογή. Οι τακτικές marketing για το TikTok περιλαμβάνουν:

  • Οι πληροφορίες για την αλληλεπίδραση περιλαμβάνουν το συνολικό αριθμό likes, προβολές προφίλ, προβολές βίντεο, σχόλια και κοινοποιήεις
  • Στατιστικά για ακόλουθους, συμπεριλαμβανομένων των κερδών, απωλειών και δημογραφικών στοιχείων
  • Λεπτομερή δεδομένα όπως likes, σχόλια και κοινοποιήσεις για κάθε post
  • Λεπτομερή στατιστικά για τα live videos που έχετε ανεβάσει

Πως να χρησιμοποιήσετε το TikTok για επιχειρήσεις

Η εκμάθηση του TikTok ακόμα και για τους social media experts μπορεί να είναι δύσκολη. Θα εξετάσουμε κάποιες από τις πιο σημαντικές λειτουργίες της πλατφόρμας και τι πρέπει να γνωρίζετε εάν η επιχείρησή σας είναι «νέα» στους ακόλουθους τομείς.

Γνωρίστε το TikTok και την εξειδίκευση του Brand σας

Κατά την ανάπτυξη του περιεχομένου για το channel της επιχείρησής σας, είναι απαραίτητο να κατανοήσετε πως λειτουργεί ο αλγόριθμος της πλατφόρμας. Εδώ θα βρείτε κάποιες πληροφορίες σχετικά με τον αλγόριθμο:

  • Η γνώση του κοινού σας είναι σημαντική γιατί ο αλγόριθμος του TikTok ομαδοποιεί το υλικό με βάση τις προτιμήσεις των χρηστών.
  • Οι τοπικές πληροφορίες που εμφανίζονται στο feed των χρηστών χρησιμοποιώντας τον αλγόριθμο της πλατφόρμας, ο οποίος λαμβάνει υπόψη τις επιλογές τοποθεσίας και γλώσσας για τις συσκευές.
  • Τα βίντεο με δημοφιλή μουσική είναι περισσότερο πιθανό να τα παρακολουθήσουν περισσότεροι χρήστες.

Είναι σημαντικό να επιλέξετε και να ακολουθήσετε πιστά έναν τομέα για να διασφαλίσετε ότι το περιεχόμενό σας θα φαίνεται. Αφιερώστε κάποιο χρόνο για να δείτε άλλα βίντεο σχετικά με τον δικό σας τομέα και παρατηρήστε ποια από αυτά έχουν τα περισσότερα views και σχόλια.

Φυσικά θα πρέπει να ελέγξετε ότι τα βίντεο που ανεβάζετε ταιριάζουν στον τόνο και την προσωπικότητα της εταιρίας σας. Για παράδειγμα εάν η εταιρία σας έχει διασκεδαστικό χαρακτήρα χρησιμοποιήστε αντίστοιχα χιουμοριστικά βίντεο. Εάν από την άλλη το brand σας έχει να κάνει με τη μόδα ανεβάστε πιο κομψά βίντεο.

Παρακολουθήστε τον ανταγωνισμό

Είναι σημαντικό να παρακολουθείτε τι κάνουν οι ανταγωνιστές σας. όπως σε οποιοδήποτε πλάνο marketing. Κάντε μια λίστα από τους «ανταγωνιστές» σας στο TikTok και αφιερώστε λίγο χρόνο για να αναλύσετε το υλικό τους.

Σημειώστε κάποια πράγματα που θα μπορούσαν να βελτιώσουν οι ανταγωνιστές σας στα βίντεο και μετά χρησιμοποιήστε αυτές τις παρατηρήσεις ως οδηγό για να φτιάξετε τα δικά σας.

Οταν παρατηρείτε το περιεχόμενο των ανταγωνιστών, κρατήστε αυτά στο μυαλό σας:

  • Οι influencers με τους οποίους συνεργάζονται
  • Οι διάφορες μορφές και τα φίλτρα που χρησιμοποιούν
  • Το κοινό που παρακολουθεί τα βίντεο πιο συχνά

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι να χρησιμοποιήσετε το TikTok για επαγγελματικό σκοπό. Παρότι η παραγωγή αυθεντικού, πρωτότυπου υλικού είναι συνήθως ιδανική, μπορείτε να φτάσετε στην επιτυχία με το να συλλέξετε και να διαδώσετε περιεχόμενο που έχει δημιουργηθεί από άλλους χρήστες του TikTok.

Καταστρώστε τη δική σας marketing στρατηγική

Η συνέπεια είναι απαραίτητη όταν πρόκειται για το Marketing στο TikTok. Για να το καταφέρετε αυτό, διατηρήστε με την ίδια συνέπεια τη στρατηγική σας σε όλες τις πλατφόρμες των social media τόσο για το περιεχόμενο που ανεβάζετε όσο και στο branding σας.

Δημιουργήστε ένα ημερολόγιο

Σκεφτείτε να οργανώσετε το υλικό και τις δημοσιεύσεις σας μακροπρόθεσμα. Είτε πρόκειται για ένα post την εβδομάδα, την ημέρα ή περιστασιακά. Διαλέξτε μία συχνότητα που σας ταιριάζει και ακολουθήστε την.

Χρησιμοποιήστε hashtags

Μπορείτε να πάρετε views και followers από χρήστες που πιθανώς να μην δουν το περιεχόμενό σας, χρησιμοποιώντας trending hashtags. Είναι σημαντικό, επίσης, να χρησιμοποιείτε και δικά σας hashtags.

Τα «επώνυμα» hashtags είναι μια εκπληκτική μέθοδος να αποκτήσετε νέους followers και να τραβήξετε την προσοχή, χρησιμοποιώντας βίντεο από άλλους λογαριασμούς.

Αξιοποιήστε τους influencers και τις πληρωμένες διαφημίσεις

Εάν διαθέτετε το budget, σκεφτείτε να προχωρήσετε σε πληρωμένες διαφημήσεις ή να συνεργαστείτε με influencers να δημοσιεύσουν ή να εμφανιστούν στα βίντεό σας. Όποια και να είναι η τεχνική σας, σιγουρευτείτε για τους στόχους σας και ανεβάστε τον πήχη καθώς τους πετυχαίνετε.

Δημιουργήστε περιεχόμενο που να… αξίζει

Ανεξαρτήτως από τον όγκο των posts, εάν τα βίντεο που ανεβάζετε δεν είναι διασκεδαστικά τότε δεν θα αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα του brand σας.

Τα βίντεο που δείχνουν «Πως να κάνεις κάτι» και τα tutorials είναι κάποιες από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες στο TikTok. Εάν δεν είστε καλοί σε αυτού τα είδους τα βίντεο, σκεφτείτε τα «before & after», τα «unboxing» βίντεο ή τα viral trends που θα διασκεδάσουν τους followers σας.

Ανεξάρτητα από τη στρατηγική που θα χαράξετε για την ανάπτυξη του περιεχομένου σας, θυμηθείτε τα βίντεο να παραμένουν συνεπή με το brand σας. Για κάθε βίντεο πρέπει να χρησιμοποιείτε την ίδια χρωματική παλέτα, τις ίδιες γραμματοσειρές και τα ίδια κείμενα.

Προτού τραβήξετε τα βίντεό σας, βεβαιωθείτε ότι έχετε κάποιον σκοπό. Αναλογιστείτε τα συναισθήματα που θέλετε να βιώσουν οι χρήστες και τις ενέργειες που θέλετε να κάνουν. Θέλετε περισσότερους followeres; Δημοσιεύστε περιεχόμενο σε διαφορετικά formats. Θέλετε να αυξήσετε τις κοινοποιήσεις; Να είστε υπερβολικά προσιτοί στα βίντεό σας!

Λάβετε υπόψη το στόχο σας όταν δημιουργείτε τα δικά σας βίντεο και μην μένετε στάσιμοι στις ιδέες και τα concepts!

Αλληλεπιδράστε με το κοινό σας και τους influencers

Το TikTok δίνει στην εταιρία σας πολλές ευκαιρίες να αλληλεπιδράσει με τους πελάτες και τους followers. Χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως δημοσκοπήσεις και ερωτήσεις, τόσο ως προς τους χρήστες όσο και από εκείνους προς εσάς. Αφιερώστε χρόνο για να απαντήσετε στα σχόλια που κάνουν οι viewers σας. Θα το εκτιμήσουν.

Επιπλέον είναι σημαντικό να αλληλεπιδράσετε με τους χρήστες και με άλλους τρόπους. Αφιερώστε χρόνο αναζητώντας βίντεο σχετικά με το αντικείμενό σας και σχολιάστε ή κάντε likes. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε την επιλογή «duet» για να συνεργαστείτε με άλλους λογαριασμούς και να ακολουθήσετε άλλα brands και influencers.

Παρακολουθήστε τα στατιστικά

Ένα από τα πιο σημαντικά βήματα στην κατανόηση της χρήσης του TikTok για επιχειρήσεις είναι να αφιερώσετε χρόνο για να κατανοήσετε τον τρόπο λειτουργίας των στατιστικών. Γνωρίζοντας τι θα αναζητήσετε και ποιους δείκτες να παρακολουθήσετε θα κάνετε το marketing στο TikTok πιο απλό.

Από τη στιγμή που το TikTok σας δίνει τη δυνατότητα να επιλέξετε ανάμεσα στα trends των 7 και των 28 ημερών, βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε τις κατάλληλες εναλλαγές κατά την παρακολούθηση των views και των followers σας.

Διαβάστε επίσης