pixel
στρατηγική social media

Πως να αποκτήσετε περισσότερους followers στο Instagram: 12 Τακτικές για να μεγαλώσετε το λογαριασμό σας

Facebook
Email
LinkedIn

Το αιώνιο ερώτημα στο Instagram : “Πως να αυξήσω τους Followers του λογαριασμού μου;

Ξοδεύετε χρόνο σχεδιάζοντας και δημιουργώντας το περιεχόμενό σας στο Instagram ώστε πριν το κοινοποιήσετε νιώθετε αρκετά ικανοποιημένοι με αυτό που θα δημοσιεύσετε.

Αμέσως μετά, νεκρική σιγή. Ίσως παίρνετε ελάχιστα likes και comments από τους followers σας. Και αναρωτιέστε, πως θα αποκτήσετε περισσότερους followers στο instagram αν όχι δημοσιεύοντας ένα ωραίο περιεχόμενο;

Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος οδηγός για να σας βοηθήσει να μεγαλώσετε το λογαριασμό σας. Υπάρχουν όμως κάποιες “καλές πρακτικές” που μπορούν να σας βοηθήσουν να προσεγγίσετε ένα ευρύτερο κοινό και παράλληλα, να κερδίσετε νέους ακόλουθους στο λογαριασμό σας.

Παρακάτω θα δούμε 12 τρόπους για να αποκτήσετε περισσότερους ακόλουθους στο Instagram.

  1. Δημιουργήστε ένα καλό βιογραφικό (bio) στο προφίλ σας

Αυτό σημαίνει πως πρέπει να αξιοποιήσετε στο έπακρο αυτούς τους 150 χαρακτήρες που δίνονται και αυτό γιατί το βιογραφικό σας, ουσιαστικά, λέει στους εν δυνάμει ακολούθους σας ποιοι είστε, με τι ασχολείστε και τι ακριβώς ευελπιστείτε να “πάρουν” από εσάς οι άνθρωποι που επισκέπτονται το προφίλ σας.

Πιο συγκεκριμένα, το Bio σας στο Instagram θα πρέπει να περιέχει:

  • Μια ξεκάθαρη περιγραφή με το τι ασχολείστε
  • Πινελιές της προσωπικότητάς σας
  • Ένα call to action, μια παρότρυνση δηλαδή είτε να αγοράσουν, είτε να διαβάσουν κάτι ή ακόμα και να επικοινωνήσουν μαζί σας.
  • Και τέλος, κάποιο link

Το link αυτό στο βιογραφικό είναι ουσιαστικά ο μοναδικός σύνδεσμος στο Instagram που μπορεί να κλικαριστεί, γι’ αυτό καλό θα ήταν να χρησιμοποιηθεί με σύνεση. Θα μπορούσε να παραπέμπει τους χρήστες στο site σας είτε να προωθεί κάποια από τις πρόσφατες δημοσιεύσεις σας.

Άλλη μια καλή πρακτική θα ήταν να συμπεριλάβετε στο βιογραφικό σας και κάποιο διάσημο hashtag, με σκοπό να ενθαρρύνετε τους χρήστες να το χρησιμοποιούν όταν αναφέρονται για παράδειγμα στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Επίσης, πατώντας το, θα τους βοηθήσει να βλέπουν αναρτήσεις από άλλους χρήστες που έχουν χρησιμοποιήσει για το προϊόν / υπηρεσία σας.

2.  Βρείτε την κατάλληλη για εσάς ώρα για να ποστάρετε

Όπως είπαμε και νωρίτερα ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένος οδηγός για να ακολουθήσετε, έτσι και τώρα δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη “σωστή ώρα” για να ποστάρετε, με σκοπό να κερδίσετε περισσότερους followers. Υπάρχουν, όμως, τρόποι για να καταλάβετε πότε είναι η ιδανική στιγμή με βάση τους δικούς σας ακόλουθους.

Αρχικά, υπάρχει ένα εργαλείο, το Instagram Insights, που σας επιτρέπει να βλέπετε πότε είναι συνδεδεμένο το κοινό σας. Πως θα το ενεργοποιήσετε; Κάνοντας το λογαριασμό σας επιχειρηματικό, μπορείτε να πατήσετε το κουμπί “Insights” , έπειτα “Το κοινό σας”, στη συνέχεια, πατάτε “Εμφάνιση όλων”. Από εκεί, αν κατέβετε στο τέλος της σελίδας, μπορείτε να δείτε τις ώρες που είναι περισσότερο ενεργό το κοινό σας.

Επιπλέον, καλό θα ήταν το περιεχόμενο που ανεβάζετε να είναι σχετικό με την ώρα που το ανεβάζετε. Για παράδειγμα, ένα μαγειρικό βίντεο πιθανότατα θα είχε καλύτερη ανταπόκριση εάν ανέβει εκτός εργασιακού ωραρίου, τη στιγμή δηλαδή που ο κόσμος είναι πιο πιθανό να μαγειρέψει. Γενικότερα, καλό θα ήταν να πειραματιστείτε κάνοντας αναρτήσεις σε διαφορετικές ώρες, αποφασίζοντας τι ταιριάζει περισσότερο σε σας βάσει των στατιστικών σας δεδομένων.

 

Μπορείτε να βρείτε πιο αναλυτικές οδηγίες για την καλύτερη στιγμή για ανάρτηση στο Instagram εδώ.

 

3.  Πρέπει να ποστάρετε με συνέπεια

Τι σημαίνει αυτό; Ότι το ιδανικότερο θα ήταν να δημοσιεύετε περιεχόμενο τουλάχιστον μια φορά τη μέρα. Μάλιστα, έρευνες έδειξαν ότι όσο περισσότερο ποστάρει ένα προφίλ και μπαίνει στην καθημερινή ροή του Instagram τόσο πιο γρήγορα αυξάνονται οι ακόλουθοί του. Τουλάχιστον συγκριτικά με κάποιο άλλο που δημοσιεύει λιγότερο συχνά.

Με βάση τον αλγόριθμο του Instagram, έχει φανεί πως η συνέπεια είναι βασικό στοιχείο για να προβάλλονται όσο το δυνατόν περισσότερο τα post σας.  Εάν οι αναρτήσεις σας κοινοποιούνται σε τακτική βάση και έχουν μια ικανοποιητική αλληλεπίδραση με το κοινό τότε, ο αλγόριθμος του Instagram πιθανότατα θα εμφανίζει τις αναρτήσεις σας στην κορυφή της ροής των ακολούθων σας.

Βέβαια, δε φτάνει μόνο αυτό, καθώς η ποιότητα του περιεχομένου σας είναι εξίσου σημαντική με την ποσότητα των δημοσιεύσεών σας. Δηλαδή, η καθημερινή ανάρτηση δε συνεπάγεται απαραίτητα και μεγαλύτερα ποσοστά αλληλεπίδρασης με το κοινό. Θα πρέπει να εστιάσετε στο να δημιουργήσετε ένα περιεχόμενο που θα ταιριάζει με το κοινό σας και θα έχει απήχηση σε αυτό.

4. Μάθετε πως δουλεύει ο αλγόριθμος του Instagram

Αρχικά, πολλοί χρήστες της εφαρμογής πανικοβλήθηκαν όταν η χρονολογική ροή του Instagram μετατράπηκε σε ένα χρονοδιάγραμμα κατάταξης. Ωστόσο, από αυτή την αλλαγή και έπειτα, ένα post προβάλλεται σε 50% περισσότερους ακόλουθους από ότι πριν. Επομένως, δε χρειάζεται να “νικήσετε” τον αλγόριθμο του Instagram, αντιθέτως πρέπει να μάθετε να χρησιμοποιείτε αυτές τις αλλαγές προς όφελός σας.

Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, υπάρχουν έξι παράγοντες που καθορίζουν τι εμφανίζεται στο χρονοδιάγραμμα κάθε ατόμου. Αρχικά, το πόσο ενδιαφέρουσα είναι η ανάρτηση βάσει της προηγούμενης που δημοσιεύσατε. Αυτό το αποφασίζει το Instagram. Στη συνέχεια, το πόσο πρόσφατη είναι η ανάρτησή μας. Έπειτα, η αλληλεπίδραση που έχουν τα άτομα στο instagram με αυτόν που κάνει την ανάρτηση. Η συχνότητα που δημοσιεύουμε, το πόσο χρόνο ξοδεύει ένα άτομο στο Instagram και τέλος, από τις δημοσιεύσεις των λογαριασμών που ακολουθεί ένα άτομο.

Εν γένει, ο αλγόριθμος του Instagram στοχεύει στην εμφάνιση του καλύτερου περιεχομένου για κάθε χρήστη ξεχωριστά. Επομένως, το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να δημιουργείτε ένα καλής ποιότητας περιεχόμενο και να είστε συνεπείς.

5. Πειραματιστείτε με διαφορετικού είδους περιεχόμενο

Αυτό που δεν έχουν κατανοήσει πολλοί χρήστες είναι ότι το Instagram είναι πολύ περισσότερα από απλές φωτογραφίες. Πλέον στο Instagram υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι για να μοιραστείτε το περιεχόμενό σας (videos, reels, IGTV, καρουζέλ κ.ά.). Μπορείτε να συνδυάζετε αυτούς τους τρόπους για να προσεγγίσετε ένα ευρύτερο φάσμα ανθρώπων. Αυτό που δεν πρέπει να ξεχνάτε είναι πως το Instagram προσπαθεί να δείξει στους χρήστες είδη περιεχομένου με τα οποία αλληλοεπιδρούν συχνότερα. Έτσι, για παράδειγμα αν ένα άτομο κάνει like και σχολιάζει τα Reels του Instagram πιο συχνά από άλλους τύπους αναρτήσεων, είναι πιθανότερο να δει περισσότερα Reels στη ροή του στο Instagram. Ωστόσο, εάν κάποιο άλλο άτομο αλληλεπιδρά πιο συχνά με αναρτήσεις καρουζέλ, θα δει περισσότερο αυτόν τον τύπο περιεχομένου στο χρονολόγιό του.

Κάθε είδος περιεχομένου έχει τα πλεονεκτήματά του. Για παράδειγμα, τα Reels του Instagram έχουν ένα πλεονέκτημα, επειδή είναι ο πιο πρόσφατος τύπος περιεχομένου και το Instagram προωθεί πάντα περισσότερο τις νέες δυνατότητες. Μάλιστα, από τη στιγμή που κυκλοφόρησε η δυνατότητα αυτή του 2020, η εφαρμογή έχει μετακινήσει το κουμπί Reels στην κεντρική θέση στη γραμμή του μενού και έκανε τα Reels να εμφανίζονται μεγαλύτερα από τις αναρτήσεις φωτογραφιών στη σελίδα αναζήτησης, λαμβάνοντας υπόψη ότι περίπου 200 ​​εκατομμύρια άνθρωποι ημερησίως ελέγχουν τη σελίδα της “αναζήτησης” καθημερινά.

Επίσης, το πλεονέκτημα των βίντεο Instagram TV (IGTV) εμφανίζονται 4 φορές μεγαλύτερα από τις απλές φωτογραφίες στη σελίδα αναζήτησης. Και, καθώς τα βίντεο IGTV μπορούν να διαρκέσουν έως και 60 λεπτά, αυτός ο τύπος περιεχομένου είναι ιδανικός για βίντεο μεγάλης διάρκειας.

 

Ακόμα και τα stories του Instagram, τα οποία εξαφανίζονται μετά από 24 ώρες, έχουν και αυτά τα οφέλη τους. Μάλιστα, οι περισσότεροι επώνυμοι, που κοινοποιούν τέτοιου είδος περιεχόμενο, πιστεύουν πως τα stories ήταν αρκετά αποτελεσματικά ως τρόπος αλληλεπίδρασης με το κοινό τους. Άλλο ένα όφελος των “ιστοριών” του Instagram είναι πως εάν έχετε επαληθευμένο λογαριασμό ή τουλάχιστον 10.000 ακόλουθους, μπορείτε να προσθέσετε links, τα λεγόμενα “Swipe Up” στις ιστορίες για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα σε συγκεκριμένες σελίδες.

Από την άλλη πλευρά, οι αναρτήσεις καρουζέλ, οι οποίες είναι μια σειρά έως και 10 εικόνων/βίντεο σε μία ανάρτηση, διαθέτουν τα υψηλότερα ποσοστά αλληλεπίδρασης με το κοινό από όλους τους τύπους αναρτήσεων. Μπορείτε να τα δημιουργήσετε χρησιμοποιώντας είτε εικόνες κειμένου, φωτογραφίες, βίντεο ή ακόμα και να τα συνδυάσετε όλα αυτά σε μια ανάρτηση.

Τώρα, ίσως, είστε μπερδεμένοι με όλους αυτούς τους διαφορετικούς τύπους αναρτήσεων. Όμως, στην πραγματικότητα το μόνο που χρειάζετε να κρατήσετε είναι πως στον κάθε άνθρωπο αρέσει κάτι διαφορετικό και δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος κανόνας  σε αυτό. Μπορεί οι μελέτες να σας πουν ποιο είναι το μέσο ποσοστό αλληλεπίδρασης για κάθε τύπο περιεχομένου, αλλά η καλύτερη στρατηγική είναι να χρησιμοποιήσετε μια ποικιλία.

6. Βρείτε τι εκπροσωπεί το brand σας  και δημιουργήστε ένα μοναδικό περιεχόμενο

Πρέπει να καταλάβετε πως οι άνθρωποι δεν ακολουθούν την επιχείρησή σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ώστε να μπορούν να βλέπουν προσφορές. Σας ακολουθούν επειδή απολαμβάνουν την προσωπικότητά σας και το περιεχόμενο που δημιουργείτε. Μια επικοινωνιακή στρατηγική που λειτουργεί για κάποιους άλλους πιθανώς δε θα λειτουργήσει και για εσάς και αυτό είναι απόλυτα λογικό.

Ρωτήστε τον εαυτό σας τι θέλετε να πρεσβεύετε; Πως θα μιλάτε στο κοινό σας; Θα είστε αστείοι ή κυνικοί; Γενικότερα, ο τρόπος που μιλάτε στο κοινό σας και αυτά που τους προβάλλετε θα πρέπει να αντικατοπτρίζουν την προσωπικότητά σας και τις πεποιθήσεις σας.

 

7. Γράψτε catchy περιγραφές

Μπορεί μια ωραία φωτογραφία να τραβήξει αρχικά την προσοχή, όμως μια καλή λεζάντα θα τη διατηρήσει. Οι λεζάντες στο Instagram παρέχουν τη δυνατότητα στους χρήστες να μοιραστούν περισσότερες λεπτομέρειες για τη φωτογραφία ή το βίντεο που ανεβάζουν, ενώ, παράλληλα, δίνουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει ο χρήστης λέξεις-κλειδιά που μπορεί να βοηθήσουν να εμφανίζεστε στα αποτελέσματα αναζήτησης του Instagram.

Οι λεζάντες του Instagram μπορούν να έχουν έως 2.200 χαρακτήρες. Φυσικά, δεν χρειάζεται να τους χρησιμοποιούμε όλους κάθε φορά. Ορισμένες φωτογραφίες συνδυάζονται όμορφα με μια σύντομη, αστεία λεζάντα με μερικά emoji, ενώ άλλες μπορεί να επωφεληθούν από κάτι μεγαλύτερο.

Για το 2020, ο μέσος όρος χαρακτήρων που χρησιμοποιούνταν προβλεπόταν να είναι 405, σε σύγκριση με το 2016 που ήταν κατά μέσο όρο 142 χαρακτήρες.

 

8. Χρησιμοποιήστε hashtags

Τα hashtags σε κανένα άλλο μέσο κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι τόσο σημαντικά όσο στο Instagram και αυτό συμβαίνει, γιατί τα σωστά hashtag μπορούν να προωθήσουν την εικόνα σας σε ένα μεγάλο και στοχευμένο κοινό στην εφαρμογή.

Μπορείτε να ξεκινήστε βρίσκοντας hashtags που θα προσελκύσουν το κοινό-στόχο σας. Τα δωρεάν εργαλεία του Instagram όπως το Display Purposes και το AutoHash σάς βοηθούν να βρείτε σχετικά hashtags για τις αναρτήσεις σας στο Instagram. Αν θέλετε να αποκτήσετε περισσότερους ακόλουθους στο Instagram, τα hashtag είναι απαραίτητα. Η χρήση των hashtags καθιστά το περιεχόμενό σας ανιχνεύσιμο μέσω αναζήτησης ή φιλτραρίσματος όταν οι χρήστες πατούν στο ίδιο hashtag από κάποια άλλη ανάρτηση. Μάλιστα, οι χρήστες μπορούν να ακολουθούν τα αγαπημένα τους hashtag, έτσι ώστε το κορυφαίο περιεχόμενο με αυτό το hashtag να εμφανίζεται στο χρονολόγιό τους στο Instagram.

Σε μια δημοσίευση μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έως και 30 hashtags, αλλά καλό θα ήταν να μην βάζετε άσχετα hashtags απλά και μόνο για να φτάσετε αυτό τον αριθμό. Το TrackMaven συνιστά εννέα hashtag για να πετύχετε την καλύτερη δυνατή αλληλεπίδραση. Απλώς βεβαιωθείτε ότι δεν χρησιμοποιείτε τα ίδια εννέα hashtags ξανά και ξανά.

 

9. Αλληλεπιδράστε με το κοινό σας

Η αλληλεπίδραση με το κοινό σας είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη του προφίλ σας. Δεν είναι λίγα τα παραδείγματα από εταιρείες που κάνουν το λάθος να εστιάζουν στα likes και στα σχόλια χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους ανθρώπους πίσω από αυτές τις μετρήσεις.  Λάβετε υπόψη σας ότι μόνο και μόνο επειδή κάποιος βλέπει το περιεχόμενό σας, αυτό δεν σημαίνει ότι σας ακολουθεί κιόλας. Έτσι, λοιπόν, εάν έχετε την ευκαιρία να αλληλεπιδράσετε με έναν πιθανό ακόλουθο, θα πρέπει να την εκμεταλλευτείτε. Πρέπει να σκέφτεστε πως κάθε σχόλιο είναι μια ευκαιρία να αποκτήσετε έναν νέο ακόλουθο (ή να διατηρήσετε έναν υπάρχοντα), οπότε καλό θα ήταν να απαντάτε σε κάθε σχόλιο που λαμβάνετε.

Θα πρέπει να εκμεταλλεύεστε κάθε ευκαιρία για συζήτηση με τους ακολούθους σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ορισμένες δυνατότητες του Instagram, όπως ερωτήσεις ανοιχτού τύπου και δημοσκοπήσεις στα Instagram Stories ή να κάνετε ερωτήσεις στις λεζάντες των φωτογραφιών σας.  Με τον τρόπο αυτό θα ενθαρρύνετε τους χρήστες να αλληλοεπιδράσουν μαζί σας.

10. Συνεργαστείτε με άλλους

Ένας άλλος πολύ καλός τρόπος για να αποκτήσετε followers στο Instagram είναι να κάνετε συνεργασίες με εταιρίες ή άλλους ανθρώπους που έχουν επιρροή στο κοινό σας.

Το Influencer Marketing είναι ένας άλλος τρόπος για να αυξήσετε τους ακόλουθούς σας στο Instagram. Τι σημαίνει αυτό; Πως, εάν έχετε το budget, μπορείτε να πληρώσετε ορισμένους “influensers” με σκοπό να προωθήσουν το brand σας.

Οι συνεργασίες είναι επίσης μια ευκαιρία να αναδείξετε τις αξίες και την προσωπικότητά σας. Οι επιχειρήσεις και τα άτομα με τα οποία ταυτίζεστε εσείς και οι ιδέες σας λένε πολλά για το δικό σας brand. Γενικότερα, οι συνεργασίες αν σχεδιαστούν σωστά και με τα κατάλληλα άτομα, μπορούν να αποδειχθούν αρκετά σημαντικές και κερδοφόρες ειδικά αν έχετε μια τοπική επιχείρηση.

11. Τοποθετήστε το link του προφίλ σας τόσο στο Ιnstagram όσο και σε άλλα σημεία

Προσπαθήστε να κάνετε όσο το δυνατόν πιο εύκολο το να βρει ο χρήστης το προφίλ σας στο Instagram. Για να το πετύχετε αυτό μπορείτε να βάλετε το link του λογαριασμούς σας σε διάφορα άλλα σημεία, όπως στο footer του email σας ή του site σας. Μπορείτε ακόμα να το τοποθετήσετε σε άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως για παράδειγμα το βιογραφικό σας στο Facebook ή σε posts των μελών μια ομάδας.

 

12. Αναλύστε τα αποτελέσματά σας

Τέλος, ένας ακόμα τρόπος για να κερδίσετε περισσότερους ακόλουθους στο Instagram είναι να κατανοήσετε τι είναι αυτό που ελκύει περισσότερο το κοινό σας. Μην εφησυχάζεστε με έναν ικανοποιητικό αριθμό από likes και comments. Αντιθέτως, σκεφτείτε τι σας λένε οι μετρήσεις. Για παράδειγμα, εάν δοκιμάζετε ένα νέο hashtag, μετρήσεις όπως οι νέοι ακόλουθοι θα σας πουν περισσότερα για την αξία αυτού του hashtag απ’ ό,τι τα likes από τους ήδη υπάρχοντες ακόλουθούς σας. Εάν, όμως, πειραματίζεστε με την ώρα που θα κάνετε το πόστ σας, τα reactions μπορούν να σας δώσουν μια ιδέα για το πότε είναι πιθανότερο να εμφανίζεται το περιεχόμενό σας. Σε κάθε περίπτωση, ο δικός σας στόχος είναι αυτός που καθορίζει ποιες μετρήσεις έχουν περισσότερη αξία.

Εσείς πως διαχειρίζεστε το μάρκετινγκ του προφίλ σας στο Instagram;

Συμπερασματικά, εάν θέλετε ο λογαριασμός σας να αναπτύσσεται με έναν σταθερό ρυθμό, πρέπει να παρέχετε ποιοτικό περιεχόμενο στο κοινό σας σε τακτική βάση. Μια επιχείρηση χρειάζεται να ακολουθεί μια επικοινωνιακή στρατηγική, εάν θέλει να αποκτήσει περισσότερους ακόλουθους στο Instagram και να έχει ικανοποιητικά αποτελέσματα.

Είναι κατανοητό πως χρειάζεται χρόνος για να δημιουργήσετε και να προγραμματίσετε τις αναρτήσεις σας. Μάλιστα, το γεγονός πως πρέπει να διατηρήσετε μια συνέπεια σε αυτές είναι επίσης μια πρόκληση, που όμως, εάν καταφέρετε να τη βγάλετε εις πέρας τα αποτελέσματα θα σας ανταμείψουν.

Διαβάστε επίσης