pixel
στρατηγική social media

Τι είναι ένα λογότυπο;

Facebook
Email
LinkedIn

Σε πολύ βασικό επίπεδο, τα λογότυπα είναι σύμβολα που αποτελούνται από κείμενο και εικόνες που μας βοηθούν να προσδιορίσουμε τις μάρκες που μας αρέσουν. Όμως μπορούν να είναι πολύ περισσότερα! Ένα καλό λογότυπο είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της μάρκας σας. Βοηθά τους πελάτες να καταλάβουν τι κάνετε, ποιοι είστε και τι αντιπροσωπεύετε. Αυτό είναι μεγάλη ευθύνη για μια μικροσκοπική εικόνα! Παρακάτω ακολουθεί ο ορισμός του τι είναι ένα λογότυπο και πώς μπορείτε να το αξιοποιήσετε στο έπακρο.

What is a logo? Here are the main elements logos consist of. Logo by R2.

Τι είναι λοιπόν ένα λογότυπο;
_
Το λογότυπο είναι ένα σύμβολο που αποτελείται από κείμενο και εικόνες και το οποίο προσδιορίζει μια επιχείρηση. Ένα καλό λογότυπο δείχνει τι κάνει μια εταιρεία και τι αντιπροσωπεύει η μάρκα.

Ο σχεδιασμός λογότυπου αφορά τη δημιουργία του τέλειου οπτικού σήματος μάρκας για μια εταιρεία. Ανάλογα με τον τύπο, ένα λογότυπο αποτελείται συνήθως από ένα σύμβολο ή ένα εμπορικό σήμα και ένα λογότυπο, μαζί με μια ετικέτα.

 

Τι ακριβώς κάνει ένα λογότυπο;
_
Τα λογότυπα κάνουν κάτι εκτός από το να φαίνονται όμορφα, σωστά; Ναι! Τα λογότυπα εξυπηρετούν πολλές λειτουργίες.

Ένα λογότυπο σε κάνει να ξεχωρίζεις από τον ανταγωνισμό

Ίσως η πιο θεμελιώδης λειτουργία ενός λογότυπου είναι να δώσει στην επιχείρησή σας ένα μοναδικό σήμα που σας διαφοροποιεί από άλλες επιχειρήσεις.

Logo design by am121.

Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό εάν η επιχείρησή σας έχει ανταγωνισμό (πράγμα που το 99,9% από αυτούς έχουν). Πριν αποκτήσετε ένα λογότυπο για την επιχείρησή σας, θα θέλετε να ερευνήσετε πώς φαίνονται οι ανταγωνιστές σας, ώστε να μπορείτε να τοποθετηθείτε.

Κοιτάξτε πώς το λογότυπο Cactus Dental ξεχωρίζει από το πλήθος των κλισέ λογοτύπων για τα δόντια που υπάρχουν στην οδοντιατρική βιομηχανία, παίρνοντας ένα μοναδικό χαρακτηριστικό για τη γεωγραφία τους και μετατρέποντάς το σε οδοντόβουρτσα.

Φυσικά, δεν θέλετε να είστε τόσο ασυνήθιστοι ώστε οι δυνητικοί πελάτες να μην καταλαβαίνουν την επωνυμία σας.

Ένα λογότυπο προσδιορίζει βασικές πληροφορίες για την επιχείρησή σας

Μαζί με τον προσδιορισμό της επιχείρησής σας, ένα καλό λογότυπο παρέχει επίσης στον πελάτη σας ορισμένες σημαντικές πληροφορίες σχετικά με την εταιρεία σας: μπορεί να επικοινωνήσει τη βιομηχανία στην οποία βρίσκεστε, τις υπηρεσίες που παρέχετε, το δημογραφικό σας στόχο και τις αξίες του brand σας.

Logo design by Milica2505 for Wild Hearts.

Για παράδειγμα, μια εταιρεία μπορεί να χρησιμοποιήσει κυκλικά σύμβολα στο λογότυπό της για να δείξει ότι δραστηριοποιείται στη βιομηχανία λογισμικού. Ή μπορεί να χρησιμοποιήσουν ένα συγκεκριμένο χρώμα για να δείξουν ότι δεσμεύονται να είναι πράσινοι/περιβαλλοντικοί. Ή μπορεί να χρησιμοποιούν μια κομψή γραμματοσειρά για να τονίσουν ότι είναι πολυτελείς. Δείτε πώς οι Wild Hearts χρησιμοποιούν μια εικόνα ενός βιβλίου με μια καρδιά μέσα για να δείξουν ότι η επιχείρησή τους ειδικεύεται σε ρομαντικά μυθιστορήματα.

Ένα λογότυπο χτίζει την αναγνώριση της μάρκας

Logo design by BATHI.

Τα λογότυπα αφήνουν επίσης μια οπτική επίδραση που υπενθυμίζει στους πελάτες σας ότι, λοιπόν… ότι υπάρχετε!

Με άλλα λόγια, τα λογότυπα μπορούν να δημιουργήσουν ισχυρούς οπτικούς συσχετισμούς με μια επιχείρηση. Αυτή η συσχέτιση βοηθά τους πελάτες να έχουν στο νου τους την επωνυμία σας.

Σκεφτείτε μάρκες όπως η Nike ή τα McDonalds, τα λογότυπα των οποίων είναι τόσο ευρέως διαδεδομένα που μπορούν να αναγνωριστούν αμέσως με ή χωρίς συνημμένο το όνομα. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι τα λογότυπα αποτελούν τόσο βασικό κομμάτι της ταυτότητας μιας μάρκας.

 

Ποια είναι τα στοιχεία ενός λογότυπου;

Τώρα που γνωρίζουμε τι κάνει ένα λογότυπο, ας δούμε από τι είναι φτιαγμένο. Αστερόσκονη, τσιπς σοκολάτας, ανακυκλωμένα επιτραπέζια παιχνίδια; Θα μπορούσε αλλά όχι!

Αν και δεν υπάρχει συγκεκριμένη απάντηση, μπορούμε να αναλύσουμε μερικά από τα κοινά στοιχεία σχεδιασμού λογότυπου. Αυτά τα στοιχεία συνεργάζονται για να σχηματίσουν 7 τύπους λογότυπων.

Logo design by SpoonLancer for Ever South Brewing.

Τυπογραφία
Όταν πρόκειται για τη μορφή, ένα λογότυπο θα περιέχει συνήθως κάποιο είδος τυπογραφικού στοιχείου. Αυτό μπορεί να κυμαίνεται από ένα μονόγραμμα έως μια συντομογραφία ή τον πλήρη τίτλο της επιχείρησης.

Εικόνες/Συμβολισμός
Μερικές φορές η τυπογραφία συνοδεύεται από σύμβολα ή εικονίδια. Αυτά μπορεί να είναι αντιπροσωπευτικά ή να αποτελούνται από αφηρημένα γεωμετρικά στοιχεία.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα λογότυπα περιλαμβάνουν επίσης διακοσμητικά στοιχεία, όπως γραμμικά στοιχεία ή οπτικά σημεία στίξης – όπως μικρά αστέρια ή διακεκομμένες γραμμές – που δεν δημιουργούν απαραίτητα μια συγκεκριμένη, αυτόνομη εικόνα.

Το λογότυπο Ever South Brewing περιέχει τυπογραφία συνοδευόμενη από ένα γεωμετρικό, εικονογραφημένο σύμβολο ενός ηλιοβασιλέματος με ένα σιτηρό να ανεβαίνει προς τα πάνω.

Logo design by artsigma.

Χρώμα
Πέρα από τη μορφή έρχεται το χρώμα. Τα λογότυπα μπορούν να είναι ασπρόμαυρα, μονόχρωμα ή πολύχρωμα. Τα πολύχρωμα λογότυπα έχουν συχνά παλέτες που είναι ανάλογες, δηλαδή χρώματα παρόμοιας απόχρωσης ή συμπληρωματικά, δηλαδή χρώματα μακρινής ή αντίθετης απόχρωσης.
Το παράδειγμα Synergy περιέχει μια πλήρη χρωματική, συμπληρωματική παλέτα χρωμάτων.

Περιεχόμενο
Σε ορισμένες περιπτώσεις, ένα λογότυπο ορίζεται επίσης από το πλαίσιο στο οποίο χρησιμοποιείται.
Έχοντας πει αυτό, είναι σημαντικό να σκεφτούμε πότε και πού μπορούν να εφαρμοστούν τα λογότυπα.

Συνήθως βλέπουμε λογότυπα στο διαδίκτυο, σε επαγγελματικές κάρτες, σε βιτρίνες καταστημάτων, διαφημίσεις και εκτυπωμένα. Αλλά η επιχείρησή σας μπορεί να έχει συγκεκριμένες ανάγκες.

Στο παρακάτω παράδειγμα, ο κυκλικός σχεδιασμός ταιριάζει απόλυτα για σουβέρ ποτών!


Logo design by Enola for House Rules Board Game Bistro.

Στατικά ή δυναμικά στοιχεία
Ένα σημείο καμπής στο σχεδιασμό λογοτύπων που αξίζει να αναφερθεί είναι η απόφαση να δημιουργηθεί ένα στατικό λογότυπο – αυτό που μοιάζει παντού το ίδιο – ή ένα δυναμικό λογότυπο – που αλλάζει ανάλογα με το πλαίσιο του. Παρατηρήστε πώς το παράδειγμα ανταλλάσσει στοιχεία ανάλογα με την εφαρμογή.


Logo design by RedLogo

Τι κάνει ένα λογότυπο “καλό”;
Η απάντηση: πλήθος διαφορετικών πραγμάτων. Ας δούμε μερικά παραδείγματα της πραγματικής ζωής και ας μιλήσουμε για το ποια στοιχεία χρησιμοποιούν για να επικοινωνούν με επιτυχία τα μηνύματά τους.


Logo design by artsigma

Το λογότυπο nooStance αποτελείται από απλή τυπογραφία και μια εικονογραφημένη μασκότ. Χρησιμοποιεί μια πολύχρωμη, συμπληρωματική μπλε και κίτρινη παλέτα χρωμάτων. Ενώ, λοιπόν, ο συνολικός σχεδιασμός είναι δυνατός, αυτό το λογότυπο είναι σε μεγάλο βαθμό επιτυχημένο για το πόσο χαριτωμένο είναι!


Logo design by beko™ for Tapp’d.

Το λογότυπο Tapp’d υλοποιεί μια εικονογραφημένη βρύση στον αρνητικό χώρο μεταξύ των γραμμάτων της επωνυμίας της επιχείρησης. Αυτή η απλή αλλά έξυπνη ιδέα διαχωρίζει αυτό το λογότυπο από άλλες επιχειρήσεις, το καθιστά αξέχαστο και ενημερώνει τον πελάτη ότι αυτό είναι ένα μέρος για να πάρετε φρέσκια μπύρα!


Logo design by Virtuoso” for Lieferbräu brewery.

Η ζυθοποιία Lieferbräu αποτελείται από περίτεχνη τυπογραφία και διακοσμητικές γραμμές. Ενώ οι διακοσμητικοί κόκκοι υπονοούν το γεγονός ότι πρόκειται για ζυθοποιία, το μήνυμα εδώ είναι κλασάτο. Ο σχεδιασμός είναι κομψός και εκλεπτυσμένος – δεν μπορεί κανείς να παρερμηνεύσει τι αντιπροσωπεύει η μάρκα.


Logo design by ks_projekt for Rhythms.

Ορισμένες επιχειρήσεις έχουν ένα όνομα που παίζει ρόλο στην εξήγηση της επιχείρησης και δεν χρειάζονται ένα υπερβολικά σχεδιασμένο λογότυπο. Στο παραπάνω παράδειγμα, το όνομα “Rhythms” βοηθά να ενημερωθεί ο χρήστης ότι πρόκειται για μια εφαρμογή δημιουργίας ρυθμών. Σε αυτή την περίπτωση ο σχεδιαστής έχει συμπληρώσει τα κενά με μερικές χρωματιστές γεωμετρικές σπασμένες γραμμές. Αυτά τα στοιχεία βοηθούν στην επικοινωνία της ιδέας ότι εμπλέκονται κομμάτια και ρυθμός. Τελικά ο σχεδιασμός κάνει μια αρκετά καλή δουλειά για να ενημερώσει τον χρήστη για το τι κατεβάζει.


Logo design by vallt for Skillzy.

Το Skillzy είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα εκπαίδευσης. Το μονόχρωμο λογότυπό τους περιέχει απλό κείμενο που συνοδεύεται από σύμβολο αναποδογυρισμένης ομπρέλας. Το λογότυπο είναι απλό και ελκυστικό. Το νόημα της ανάποδης ομπρέλας δεν είναι σαφές, αλλά ίσως αυτό είναι το μυστήριο που ιντριγκάρει τον θεατή. Εμάς σίγουρα μας έβαλε σε σκέψεις! Ό, τι και να σημαίνει, αυτός ο απλός συνδυασμός στοιχείων διαχωρίζει την επιχείρηση και αφήνει ένα αξέχαστο στίγμα.


Logo design by Bokisha for Artisan Pies.

Μερικά από τα πιο επιτυχημένα λογότυπα δεν είναι καθόλου εννοιολογικά ή πολύπλοκα. Στην πραγματικότητα, το λογότυπο Artisan Pies που εμφανίζεται παραπάνω είναι ίσως η πιο τέλεια δυνατή λύση για αυτήν την επιχείρηση. Το όνομα λέει στον θεατή ακριβώς ποια είναι η υπηρεσία, ο σχεδιασμός μεταφέρει το τι αντιπροσωπεύει η μάρκα τους και η γραμματοσειρά ενημερώνει ότι παίρνουν τις πίτες στα σοβαρά! Για να μην αναφέρουμε ότι το όνομα είναι τόσο απλό που είναι δύσκολο να το ξεχάσουμε!


Logo design by Michael4682 for Fatima.

Το Fatima Frankfurter 3k/5k Walk-Run χρησιμοποιεί μια μασκότ hot dog που τρέχει για να πει την ιστορία του. Σε ορισμένες περιπτώσεις το προφανές είναι καλύτερο, ειδικά για ένα περιοδικό συμβάν που θέλει να προσελκύσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα άτομα. Μην φοβάστε να διευκρινίσετε μερικά πράγματα για το δημογραφικό σας στόχο.


Logo design by IrfanSe for Brollywood Farm.

Το λογότυπο Brollywood Farm χρησιμοποιεί ένα περίτεχνο-αλλά απλό μονόχρωμο σχέδιο που απεικονίζει μια φάρμα. Όχι μόνο ενημερώνει γρήγορα τον θεατή ότι είναι ένα λογότυπο αγροκτήματος, αλλά το vintage look δείχνει ότι οι αξίες της μάρκας είναι απλές και ρουστίκ.


Logo design by bo_rad.

Το PrinstaIndia χρησιμοποιεί ένα συμπληρωματικό μονόχρωμο σχέδιο που αποδεικνύει ότι η επιλογή χρώματος στο λογότυπο είναι σημαντική! Σε αυτή την περίπτωση χρησιμοποιείται μια παλέτα CMYK η οποία έχει έντονους συνειρμούς με τα έντυπα μέσα. Ενημερώνει τον πελάτη ότι εάν αναζητά υπηρεσίες εκτύπωσης, η PrinstaIndia μπορεί να τον βοηθήσει.

Σε τι διαφέρει ένα λογότυπο από το branding;

Μια κοινή σύγχυση που βλέπουμε είναι να κατανοήσουμε τη διαφορά μεταξύ λογότυπων και επωνυμίας. Ακούγεται περίπλοκο αλλά η διαφορά είναι αρκετά απλή: Η μάρκα σας είναι το σύνολο των αντιλήψεων που έχουν οι άνθρωποι για την εταιρεία σας. Με άλλα λόγια, μπορεί να θεωρηθεί ως η μεγάλη εικόνα που αφήνει η εταιρεία σας στον πελάτη. Αυτή η εντύπωση μπορούν να αφήσουν πολλά πράγματα, όπως οι διαφημίσεις σας,  η εξυπηρέτηση πελατών και ναι, ακόμα και το λογότυπό σας.

Σωστά καταλάβατε, το λογότυπό σας είναι μέρος της επωνυμίας σας (όχι το αντίστροφο). Για παράδειγμα, ενώ το λογότυπο της Apple είναι iconic και άμεσα αναγνωρίσιμο, δεν είναι το μόνο πράγμα που δημιουργεί την κομψή, εύχρηστη και φιλική προς τον πελάτη επωνυμία τους. Αυτές οι ιδιότητες εκφράζονται μέσω των σχεδιαστικών επιλογών τους σε διαφημιστικές πινακίδες, διαφημίσεις, σχεδιασμό ιστοσελίδων και τη διάταξη των φυσικών τους καταστημάτων. Το λογότυπο κρατά απλώς την οπτική συσχέτιση με αυτά τα πράγματα. Επιπλέον, ας το παραδεχτούμε, η Apple δεν θα ήταν η ίδια χωρίς αυτό το χαριτωμένο, μερικώς φαγωμένο μήλο.

Διαβάστε επίσης