pixel

Οι 8 βασικές αρχές που διέπουν τα Social Media

Facebook
Email
LinkedIn

Ας δούμε λίγο σε ένα εισαγωγικό άρθρο, τις βασικές αρχές που διέπουν τα Social Media

1. Τα Social Media δεν αποτελούν την καθε αυτή στρατηγική .  Τα Social Media είναι η αλληλεπίδραση, είναι το κανάλι , ένα εργαλείο το οποίο μπορεί να είναι χρήσιμο για πάρα πολλούς σκοπούς όπως το Email, μία Video Conference τεχνολογία ή ένα σύστημα CRM. Τα Social είναι πιο αποτελεσματικά όταν αναμειγνύονται με άλλα μέρη μίας εταιρείας για να στηρίξουν μία στρατηγική.
2. Οι Social Media Marketeers είναι οι προπονητές.
Το τμήμα Marketing αποτελεί ουσιαστικά τον προπονητή προσπαθώντας να δείξει τον τρόπο που θα δουλέψουν όλα τα μέλη της ομάδας ( εταιρείας). Τα Social Media είναι αποτελεσματικά όταν ενσωματώνονται σε αυτά όλα τα μέλη της επιχείρησης. Σε αντίθετη περίπτωση, κάτι γίνεται λάθος.
3.Τα Social Media αλλάζουν γρήγορα.
Η κόρη μου που βρίσκεται σε ηλικία 14 ετών, αγνοεί τι είναι το Foursquare. Τα παιδιά της ηλικίας της χρησιμοποιούν κατά κόρον το Instagram, περισσότερο κι από το Facebook ή το Youtube.

Μήπως λειτουργεί κανείς από εσάς πλέον το mIRC ή το Hi-5;

Προετοιμαστείτε για να υιοθετήσετε γρήγορα τις αλλαγές που συμβαίνουν γύρω σας και επηρεάζουν τους πελάτες – στόχους σας.
4. Δεν υφίσταται ROI ( Return of Investment )* στα Social Media.
Η ακριβής αξίας ενός Facebook Like ή ενός Twitter/Instagram Follower είναι μηδενική. Τουλάχιστον μέχρι να ορίσετε ένα πλάνο το οποίο θα έχει ως στόχο να εμπλέξει τους fans για να δημιουργήσουν μία αξία. Σε αντίθετη περίπτωση δεν έχουν καμία απολύτως αξία.

Αν μετράτε το όφελος της επένδυσης από τα Social Media, κάτι κάνετε λάθος.

Πρέπει να μετρήσετε τη συνεισφορά των social media εργαλείων και τακτικών, στην υλοποίηση μίας στρατηγικής. Για παράδειγμα το Branding, η ανατροφοδότηση από πελάτες κ.α.
5. Η αυτοσυσχέτιση δεν αποτελεί αιτιότητα.
Όταν προσπαθούμε να μετρήσουμε την αποτελεσματικότητα των Social Media είναι εύκολο να πέσουμε στην παγίδα των δηλώσεων : ” Οι άνθρωποι που μας ακολουθούν στο Twitter, αγοράζουν κατά 40% περισσότερο και αγοράζουν 3 φορές πιο συχνά ” Τείνουμε να πιστέψουμε ότι οι πελάτες αγοράζουν περισσότερο επειδή μας ακολουθούν στο Twitter, ενώ το αντίθετο δείχνει να είναι η αλήθεια : Οι πελάτες που μας ακολουθούν και αγοράζουν περισσότερο είναι πιθανότερο να μας ακολουθούν και στο Twitter. Η αυτοσυσχέτιση εν κατακλείδι δεν δημιουργεί αξία.

6. Μην υπερβάλεις με τα Social Media
Οι διαφημίσεις στο Facebook ή στο Instagram δεν είναι Social Media Marketing, είναι απλά Advertising. Το να δημιουργήσεις έναν εκπτωτικό κωδικό στο Facebook ή σε άλλα κοινωνικά δίκτυα σου δίνει το πλεονέκτημα για μία συγκεκριμένη ενέργεια σε ένα συγκεκριμένο κοινό.
Ο σκοπός είναι η ολιστική μέτρηση της αξίας μίας επιχείρησης λαμβάνοντας υπόψιν όλα τα κόστη ( Προσπάθεια, Εστίαση και Κόστος Ευκαιρίας )
7. Οι περισσότερες κοινότητες πεθαίνουν αργά ή γρήγορα.
Το να δημιουργήσεις μία κοινότητα για τους εν δυνάμει πελάτες σου είναι πάρα πολύ δύσκολο. Το πιο εύκολο είναι να ψαρεύεις εκεί που είναι το ψάρι και να συμμετάσχεις απλά στις κοινότητες.
Μιλάμε περισσότερο ως άνθρωποι για τις επιτυχίες που έχουμε στα κοινωνικά δίκτυα. Το σωστό είναι να εστιάσουμε στις αποτυχίες, να τις αξιολογήσουμε και να πάρουμε μαθήματα από αυτές!
8.Ασχολούμαι με τα Social Media – Τι σημαίνει αυτό;
Το να ασχολείσαι με τα Social Media δε σημαίνει να φτιάχνεις τα κοινωνικά σου δίκτυα και δημιουργείς μία καμπάνια. Αυτά είναι τα εισαγωγικά. Είναι η αλλαγή της κουλτούρας της επιχείρησης ώστε να είναι περισσότερο πελατοκεντρική βάζοντας τον πελάτη στο επίκεντρο της επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Θα χαρώ πολύ να λάβω τα σχόλια σας και τις σκέψεις σας
*ROI : Αποτελεί το μέγεθος που αντικατοπτρίζει το όφελος από μία επένδυση
Μίμης Βασιλείου
Strategic Marketing – iArk Digital & Social Media Agency
Twitter : @mimisvas
Linkedin : Mimis Vasileiou

 

Hotel Website Design

Διαβάστε επίσης