pixel

6 κομβικά λάθη SEO που γίνονται στα eShop

Facebook
Email
LinkedIn

Είναι αρκετά σύνηθες για όσους ασχολούνται με το ηλεκτρονικό εμπόριο, να πιστεύουν ότι με την καταχώριση εκατοντάδων ή χιλιάδων προϊόντων στο eshop τους θα αρχίσει να «κινείται» το traffic στις μηχανές αναζήτησης. Για την ακρίβεια τα παραπάνω απέχουν πάρα πολύ από την πραγματικότητα.

Ένα δυσάρεστο γεγονός είναι, ότι η βελτιστοποίηση ενός eshop για υψηλότερες επιδόσεις SEO (Search Engine Optimization) είναι πολύ πιο δύσκολη από ένα Blog ή ένα εταιρικό site. Η απαρίθμηση αρκετών σελίδων προϊόντων, κατηγοριών κ.ο.κ. και η συνεχής τους αναδιαμόρφωση, μπορούν να προκαλέσουν πολλά προβλήματα στο SEO των eshops.

Παρακάτω θα συναντήσουμε τα 6 πιο κοινά λάθη των sites που δραστηριοποιούνται στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου.

1. Ελλειψη περιγραφής προϊόντος

Αυτό το λάθος το συναντάμε συνήθως στα online καταστήματα δώρων και ρούχων. Δυστυχώς η συνολική απουσία περιγραφής ενός προϊόντος, βάζει ουσιαστικά ένα τέλος στις πιθανότητες να βρεθεί στις πρώτες 10 αναζητήσεις στο διαδίκτυο, ακόμα και στην περίπτωση που το ίδιο προϊόν έχει χαμηλό όγκο αναζητήσεων. Γι’ αυτό φροντίστε να προσθέσετε μία αναλυτική περιγραφή στα προϊόντα του eshop σας.

Προφανώς όσο πιο πρωτότυπο περιεχόμενο προσθέσετε στο προϊόν, τόσο καλύτερο θα είναι για το SEO ολόκληρου του site σας. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να έχετε πάντα υπόψιν τα ακόλουθα:

  • Γράψτε μόνο ποιοτικό περιγραφικό κείμενο που θα βοηθήσει τους πελάτες σας στην ολοκλήρωση κάποιας αγοράς
  • Μην αντιγράφετε περιεχόμενο από άλλες ιστοσελίδες. Οι μηχανές αναζήτησης θα σας «τιμωρήσουν» γι’ αυτό
  • Ενδεχομένως να θελήσετε να ελέγξετε ποια περιγραφή θα «γυρίσει» μία επίσκεψη σε αγορά. Το υπερβολικό κείμενο ίσως να επηρεάσει αρνητικά σε αυτή την περίπτωση.

2. Χρήση των περιγραφών προϊόντων από τους κατασκευαστές

Εάν θέλετε να «φιλτράρουν» οι μηχανές αναζήτησης το eshop σας, τότε προσθέστε την περιγραφή που παρέχουν οι κατασκευαστές των προϊόντων. Αυτή η ενέργεια θα σας εγγυηθεί τον αποκλεισμό σας από τις μηχανές αναζήτησης!

Αυτές οι περιγραφές δίνονται σε εκατοντάδες online καταστήματα. Και τα περισσότερα εξ’ αυτών τις διατηρούν στην αρχική τους μορφή. Όλο αυτό οδηγεί σε έναν μεγάλο αριθμό σελίδων χωρίς πρωτότυπο περιεχόμενο και φίλτρα από την Google. Το χειρότερο; Όλες αυτές οι περιγραφές των κατασκευαστών δεν είναι γραμμένες με εμπορικό τρόπο και φιλικές προς τον καταναλωτή.

Ο κανόνας εδώ είναι : Να δημιουργείτε πάντοτε original περιεχόμενο. Η Google τα τελευταία χρόνια… γίνεται καλύτερη στο να υποβαθμίζει sites και να τα προβάλει στις τελευταίες θέσεις λόγω διπλότυπου περιεχομένου.

Εάν έχετε χιλιάδες προϊόντα που είτε δεν μπορείτε να διορθώσετε, είτε θα είναι σύντομα εκτός αποθέματος, σκεφτείτε να τα αφήσετε εκτός μηχανών αναζήτησης. Το ζητούμενο δεν είναι να έχετε ανάμεσα σε χιλιάδες σελίδες προϊόντων μόνο κάποιες με πρωτότυπο περιεχόμενο. Είναι προτιμότερο να κρατήσετε το SEO σε καλά επίπεδα, από το να επηρεάζεται από κακώς βελτιστοποιημένες σελίδες ή μία λανθασμάνη στρατηγική content.

3. Ελλειψη reviews στα προϊόντα

Το 70% των πελατών ψάχνει για κριτικές – αξιολογήσεις στα online καταστήματα ή forums προτού προχωρήσει σε αγορά. Αυτό σημαίνει πως αν το site σας δεν έχει reviews, τότε αυτομάτως χάνετε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των εν δυνάμει πελατών σας.

Η Amazon επιτρέπει (πλέον) στους χρήστες όχι μόνο να αγοράζουν προϊόντα, αλλά και να κάνουν αξιολογήσεις για βιβλία, gadgets κ.ά. είδη. Ετσι, δημιούργησαν μία ολόκληρη onine κοινωνία καταναλωτών, οι οποίοι μοιράζονται τις εμπειρίες τους.

Το καλό με τις κριτικές των προϊόντων από τους πελάτες είναι :

  • Δημιουργούν πρωτότυπο περιεχόμενο για το eshop σας και είναι δωρεάν! Συζητάμε για τα προβλήματα που εμφανίζονται από την έλλειψη πρωτότυπου περιεχομένου και πόσο δύσκολο είναι να το δημιουργήσουμε, ενώ οι αξιολογήσεις των προϊόντων λύνουν το πρόβλημα.
  • Κρατάει τη σελίδα του προϊόντος «ζωντανή», που σημαίνει ότι μπορεί να φέρει τις μηχανές αναζήτησης πιο συχνά στον ιστότοπό σας.  Οσο συχνότερα ανανεώνεται η ιστοσελίδα σας, τόσο καλύτερο είναι για τις συνολικές σας προσπάθειες στη βελτιστοποίηση του SEO.

4. Η μη βελτιστοποίηση των σελίδων προϊόντων βάσει των αναζητήσεων

Φροντίστε να λαμβάνετε υπόψιν τη ζήτηση και την αναζήτηση «λέξεων-κλειδιών» που πληκτρολογούν οι καταναλωτές στις μηχανές αναζήτησης όταν γράφετε επικεφαλίδες, τίτλους σελίδων και περιγραφές προϊόντων. Σε αντίθετη περίπτωση ίσως δημιουργείτε ένα σύνολο στο οποίο προσπαθείτε να προωθήσετε κάτι που κανένας δεν αναζητά. Αυτό είναι ένα σύνηθες λάθος των online καταστημάτων με μεγάλο αριθμό προϊόντων.

Για παράδειγμα θα μπορούσατε να κάνετε κατά λάθος μία σελίδα που θα έχει την ετικέτα στον τίτλο, την επικεφαλίδα H1 και την επεξηγηματική ετικέτα στη φωτογραφία για τη φράση-κλειδί «Λουλουδένιο κασκόλ», ενώ θα ήταν πιο σοφό να βελτιστοποιήσετε τη σελίδα για μία πιο συγκεκριμένη αναζήτηση όπως «Λουλουδένιο κασκόλ Chanel».

Συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να βελτιστοποιήσετε τις σελίδες σας :

  • Χρησιμοποιήστε αναγνωριστικά προϊόντων που δίνουν οι κατασκευαστικές εταιρείες στον τίτλο κι επικεφαλίδα H1
  • Χρησιμοποιήστε το όνομα του Brand στον τίτλο κι επικεφαλίδα H1
  • Μην ξεχνάτε να συμπληρώσετε το «εναλλακτικό κείμενο» στις φωτογραφίες
  • Μην χρησιμοποιείτε ξανά και ξανά τη φράση κλειδί
  • Ποτέ μην χρησιμοποιήσετε iframes και κώδικες για την εμφάνιση περιεχομένου. Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο βρίσκεται στην πραγματικότητα στη σελίδα που θα έπρεπε να είναι.

5. Επαναλαμβανόμενοι τίτλοι

Ενα άλλο πρόβλημα στα πολύ μεγάλα eshops είναι οι διπλότυποι τίτλοι στα προϊόντα. Δώστε έμφαση στη μοναδικότητά τους και προσπαθήστε να αποφύγετε παρόμοιους όρους. Είναι μία από τις βασικές αρχές του SEO, αλλά όταν μιλάμε για το ηλεκτρονικό εμπόριο, για κάποιο λόγο, πολλοί έχουν καταργήσει αυτό τον κανόνα.

Είναι δύσκολο να δημιουργήσετε μοναδικούς τίτλους όταν παράλληλα διαθέτετε πολλά αντικείμενα από την ίδια εταιρεία ή παρόμοια αντικείμενα από διαφορετικές εταιρείες. Όπως είναι αναμενόμενο θα επαναλάβετε ξανά και ξανά τις ίδιες λέξεις-κλειδιά. Οι μηχανές αναζήτησης έχουν συμπεριλάβει αυτή την κατάσταση, οπότε θα πρέπει να εστιάσετε σε μοναδικές φράσεις-κλειδιά.

Αρκετοί online καταναλωτές αναζητούν μία φράση-κλειδί αντί για μία απλή λέξη. Μία φόρμουλα που δείχνει να εφαρμόζει τα παραπάνω είναι «Brand-Μοντέλο»: Για παράδειγμα ο τίτλος πρέπει να είναι δομημένος με αυτό τον τρόπο : Μάρκα – Μοντέλο – Είδος

6. Ελλειψη keywords στα URLs

Γνωστά και ως «speaking urls» στο εξωτερικό. Για παράδειγμα : http://www.readanybook.com/ebook/harry-potter-and-the-prisoner-of-azkaban-65.

Βλέπουμε την ακριβή ονομασία του βιβλίου στη διεύθυνση της ιστοσελίδας. Είναι πολύ σημαντικό για το SEO να συντάξετε αντίστοιχα urls σε όλα σας τα προϊόντα. Φροντίστε να κάνετε ξεχωριστή την παρουσία σας στις μηχανές αναζήτησης με έναν μοναδικό σύνδεσμο.

Οι λόγοι που πρέπει να δημιουργείτε τα urls καθ’ αυτόν τον τρόπο :

  • Σημασιολογία : Είναι εύκολο για τον καταναλωτή να γνωρίζει τι ακολουθεί όταν πατάει έναν σύνδεσμο. Εάν έχετε ένα μακροσκελές url με αριθμούς και σύμβολα, τότε θα φανεί ανεπιθύμητο.
  • Συνάφεια : Η ύπαρξη σχετικών λέξεων-κλειδιών στο url αποτελούσε ανέκαθεν μεγάλο οδηγό για τα domains. Η Google έχει αρχίσει να δίνει λιγότερη σημασία σε αυτό, ωστόσο δεν είναι κακό να υπάρχουν σχετικές λέξεις-κλειδιά στους συνδέσμους των product pages.

Διαβάστε επίσης