Το κουμπί “Like” πρέπει να πεθάνει!
Περισσότερο από κάθε άλλη λειτουργία το ο “αγαπημένος” αντίχειρας των φίλων του Facebook, μαζί με τα ξαδερφάκια του τις καρδούλες του Instagram και του Twitter εκγλωβίζουν μέσα τους όλο το λάθος concept των κοινωνικών δικτύων.
Τις περισσότερες φορές αντιπροσωπεύει την έλλειψη αποδοχής από τους γύρω μας ( εκτός εαν πάρουμε πολλά likes, σωστά; ). Κάποιες φορές δίνει αξία σε ψευδείς ειδήσεις, δίνει ενδιαφέρον σε ανούσιες συζητήσεις ( μιας και το Facebook έχει ρυθμίσει τον crawler του να κάνει viral ένα post με πολλά σχόλια από κάτω ) κ.ο.κ.
Με αυτόν τον τρόπο, έστω και απρόσεκτα, δημιουργεί ψυχολογικές βλάβες στα άτομα που κρέμονται από πάνω του. Εαν η κοινωνική δικτύωση είναι η αρρώστια της εποχής μας, είναι δύσκολο να σκεφτούμε μία λειτουργία που προκαλεί περισσότερο εθισμό από το “facebook χεράκι”.
Αυτό μας έκανε να είμαστε τεμπέληδες με τις φιλίες μας, υποκαθιστώντας τις πραγματικές συζητήσεις με ένα safari με θύματα μερικά likes.
Ποιος να μας κατηγορήσει άλλωστε; Είναι τόσο εύκολο, αντί να ρωτήσεις τον διπλανό σου πως τα πάει θα μπεις στο Instagram του, θα βρεις τις τελευταίες selfie και θα μάθεις ( θα μάθεις βέβαια τη μία όψη του νομίσματος ).
Η εμμονή του να αρέσεις, είναι επιστημονικώς αποδεδειγμένη ότι προκαλεί προβλήματα στην ψυχική σου υγεία, γιατί να μη συμβαίνει το ίδιο και για τις επιχειρήσεις;
Μπορεί ένα Post να έχει 10likes και 30 πωλήσεις; Μήπως ψάχνεις το ROI ( Return of Investment );
Το Facebook στις νέες του αλλαγές, ανακοίνωσε ότι θα δίνει πλέον λιγότερη έμφαση σε ένα post που λαμβάνει πολλά likes ώστε να του δώσει την πολυπόθητη ετικέτα “Viral” που αποτελεί το στόχο – μονόκερο των Social Media Campaigns.
Η προσωπική μου άποψη είναι ότι δυστυχώς αυτό δε θα αλλάξει τίποπα διότι αποτελεί τη δομική λίθο μίας επιχείρησης δισεκατομμυρίων δολλαρίων, που δεν αντέχει να αλλάξει στρατηγική!
Το χέρι που ταίζει αυτό το μεγάλο “θηρίο” είμαστε όλοι εμείς με τις διαφημιστικές μας καμπάνιες
Αλλά εαν το αγαπημένο παιδί με τα T-Shirt ( Mark Zuckerberg ) όπως αναφέρει θέλει να δείχνει το κοινωνικό πρόσωπο του Facebook, οφείλει να βάλει για λίγο τις επιχειρήσεις στην άκρη και να ενσκύψει στο χρήση.
Ίσως ένας κόσμος όπου θα μπορούσαμε να σχολιάζουμε από τα κυνηγάμε likes και καρδούλες να ήταν καλύτερος!
Μίμης Βασιλείου
Head of Marketing – iArk Digital Agency