pixel

9 tips για να επιλέξετε το κατάλληλο Domain Name

Facebook
Email
LinkedIn

Πόσο καλά πρέπει να σκεφτείτε προτού αποφασίσετε για το domain name; Είναι πραγματικά τόσο σημαντικό;

Εάν έχετε μία ποιοτική ιστοσελίδα και επιχείρηση, ο κόσμος θα επισκεφτεί το site σας ανεξαρτήτως από το domain, σωστά;

Μην βιαστείτε να απαντήσετε…

Το domain είναι το βασικό στοιχείο του site σας. Μπορεί να σας βοηθήσει ή το αντίθετο, οπότε είναι σημαντικό να επιλέξετε το κατάλληλο όνομα για την ιστοσελίδα της επιχείρησής σας.

Γιατί είναι όμως τόσο σημαντικό;

  1. Είναι η πρώτη εντύπωση. Το URL σας είναι το πρώτο πράγμα που βλέπουν οι επισκέπτες σας. Ένα καλό domain name μπορεί να κάνει θετική εντύπωση, ενώ ένα «κακό» domain μπορεί να οδηγήσει τους επισκέπτες στην έξοδο…
  2. Επηρεάζει το SEO. Τα keywords στο domain σας μπορούν να βοηθήσουν στη βελτιστοποίηση του SEO.
  3. Καθορίζει το Brand σας. Το σωστό όνομα μπορεί να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα του Brand.

Αυτά τα στοιχεία είναι μόλις κάποια από τους δεκάδες λόγους που αποδεικνύουν το πόσο σημαντικό είναι το domain name.

1. Χρησιμοποιήστε τις σωστές επεκτάσεις ( .com .gr )

Όταν επιλέγετε την κατάληξη του domain name σας, να είστε σίγουροι ότι το «.com» παραμένει μία από τις καλύτερες επιλογές. Σύμφωνα με έρευνα από το DomainNameStat, το 43% όλων των domains έχουν την κατάληξη «.com».

Από εκεί και πέρα το «.gr» είναι επίσης μία ασφαλής και κατάλληλη επιλογή, ειδικά εάν η επιχείρησή σας αφορά μόνο την ελληνική αγορά.

2. Πρώτα το Brand

Τα δημιουργικά ονόματα είναι πάντα καλύτερα από τα γενικά.

Να θυμάστε : Το domain name σας έχει να κάνει με το πως μπορούν οι καταναλωτές να σας βρουν, να σας θυμηθούν και να κοινοποιήσουν την εταιρεία σας στο διαδίκτυο. Είναι το βασικό θεμέλιο του Brand σας. Εδώ θα δείτε τη διαφορά ενός domain που βασίζεται στο Brand με ένα πιο γενικό :

Το πρώτο είναι μοναδικό και ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα, ενώ ένα γενικό domain name αποτελείται συνήθως από keywords.

Δείτε πως μπορείτε να βρείτε ένα πιο αναγνωρίσιμο domain name :

  1. Δημιουργήστε νέες λέξεις. Μπορείτε να παράξετε τις δικές σας «πιασάρικες» νέες λέξεις. Αυτό έκαναν η Google, το Bing και το Yahoo.
  2. Χρησιμοποιήστε υπάρχουσες λέξεις. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα θησαυρό από ενδιαφέρουσες λέξεις που να ταιριάζουν στην επιχείρισή σας!
  3. Χρησιμοποιήστε generators για domain names. Αυτά τα εργαλεία μπορούν να βοηθήσουν στη δημιουργία ενός μοναδικού, αναγνωρίσιμου domain.

3. Το σύντομο είναι καλύτερο από το μεγάλο

Σε γενικές γραμμές, όταν πρόκειται για το μήκος του domain, το μικρότερο είναι καλύτερο. Σύμφωνα με έρευνα του DataGenetics.com, το πιο σύνηθες μήκος είναι περίπου 12 χαρακτήρες.

Αυτές οι μετρήσεις δείχνουν ότι πρέπει να κρατήσετε το domain σας πιο περιεκτικό.

Στοχεύστε από 6 έως 14 χαρακτήρες και θυμηθείτε ότι το μικρότερο, είναι καλύτερο. Ανά τον κόσμο τα πιο μικρά domain names είναι «πιασμένο» από πολύ νωρίς και πωλούνται για χιλιάδες ευρώ. Εάν δεν βρείτε κάτι σύντομο, βάλτε την ταυτότητά σας μέσα!

4. Βεβαιωθείτε ότι είναι εύκολο να το πληκτρολογήσετε

Σκεφτείτε κάποια από τα πιο γνωστά sites στον κόσμο. Τι σας έρχεται στο μυαλό;

Google, Facebook, Twitter, Instagram, Yahoo, CNN…

Ενα σημαντικό κοινό σημείο έχουν τα παραπάνω και αυτό είναι η ευκολία που γράφονται. Οι επισκέπτες σας πρέπει να μπορούν να πληκτρολογούν την ιστοσελίδα σας χωρίς πρόβλημα. Εάν χρειαστεί να εξηγήσετε το πως γράφεται περισσότερες από μία φορές για να γίνει αντιληπτό, τότε αυτομάτως γίνεται πιο περίπλοκο.

Το τελευταίο πράγμα που θέλετε για τους υποψήφιους επισκέπτες είναι να πληκτρολογήσουν λάθος το site σας και να καταλήξουν σε άλλη ιστοσελίδα.

Πείτε σε 10 φίλους σας το υποκείμενο όνομα για το domain σας και βάλτε τους να το γράψουν. Εάν η πλειοψηφία δυσκολευτεί να το γράψει, τότε θα χρειαστεί να το απλοποιήσετε.

5. Βεβαιωθείτε ότι είναι εύκολο να το προφέρετε

Οσο εύκολα μπορείτε να πληκτρολογήσετε το domain name σας, τόσο εύκολα πρέπει και να το λέτε. Αυτό το κάνει ευκολότερο για τους επισκέπτες να κοινοποιούν το site σας από στόμα σε στόμα και σε νέους δυνητικούς πελάτες. Μπορείτε να κάνετε το ίδιο check όπως και παραπάνω.

Γράψτε το domain name της επιχείρησής σας σε ένα χαρτί και ρωτήστε 10 φίλους πως προφέρεται. Εάν η πλειοψηφία δυσκολευτεί να το πει, τότε θα χρειαστεί να το απλοποιήσετε.

6. Αποφύγετε τις παύλες και τους αριθμούς

Μην ξεχνάτε πως το ζητούμενο είναι η ονομασία της ιστοσελίδας σας να γράφεται και να προφέρεται με ευκολία. Οι παύλες και οι αριθμοί καθιστούν πιο δύσκολο το έργο σας.

Φανταστείτε πως θα εξηγούσατε το Facebook εάν είχε παύλες… « Εχετε δει καθόλου αυτό το νέο site το Face-Book;» Σε αυτή την περίπτωση το Facebook ίσως να μην είχε την ίδια ταχεία εξάπλωση σε όλο τον κόσμο.

7. Σκεφτείτε μακροπρόθεσμα και όχι βραχυπρόθεσμα

Είστε έτοιμοι να «παντρευτείτε» το domain σας; Θα πρέπει να είστε γιατί θα είναι ένα από τα μεγαλύτερα στοιχεία που θα καθορίσουν την επιχείρηση και το Brand σας για χρόνια.

Εάν αποφασίσετε στο μέλλον να αλλάξετε το domain θα σας κοστίσει χρήματα, branding και SEO. Με λίγα λόγια θα σας προκαλέσει μεγάλη «ζημιά». Οταν επιλέγετε domain σκεφτείτε μακροπρόθεσμα.

Εάν υπάρχει το ενδεχόμενο να επεκτείνετε κάποια στιγμή τις υπηρεσίες σας, τότε θα πρέπει να σκεφτείτε εκ νέου την ονομασία της ιστοσελίδας σας. Επομένως λάβετε υπόψη το μακροπρόθεσμο όραμά σας προτού επιλέξετε το domain σας.

8. Ελέγξτε εάν δεν είναι εμπορικό σήμα ή να χρησιμοποιείται ήδη

Προτού προχωρήσετε με ένα συγκεκριμένο domain name, ελέγξτε εάν είναι διαθέσιμο ή αν υπάρχουν εμπορικά σήματα καταχωρημένα σε αυτό το όνομα.

Για να χτίσετε το Brand σας, είναι ιδανικό να έχετε το ίδιο όνομα τόσο στην ιστοσελίδα σας όσο και στα κοινωνικά δίκτυα. Αυτό βοηθάει στην οικειότητα και διευκολύνει τους επισκέπτες, τους ακόλουθους και τους πελάτες να σας αναζητήσουν στο διαδίκτυο.

Αποφύγετε νομικά ζητήματα και μείνετε μακριά από ονόματα που έχουν ήδη κάποιο εμπορικό σήμα.

9. Ζητήστε τη βοήθεια ενός ειδικού

Είναι πολύ πιθανό κατά τη διάρκεια αναζήτησης κατάλληλου domain βασισμένο στα παραπάνω πρότυπα να «κολλήσετε» ή να βρεθείτε σε αδιέξοδο.

Σε αυτή την περίπτωση είναι προτιμότερο να απευθυνθείτε σε μία εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων και Digital Marketing, όπου θα υπάρχει εξειδικευμένη ομάδα να σας βοηθήσει.

Διαβάστε επίσης